Kontakt & Felanmälan

Allmänna synpunkter eller idéer

Allmänna synpunkter eller idéer
Har du allmänna synpunkter, frågor kring ditt boende, förslag, funderingar eller klagomål som du vill framföra ska du vända dig till någon i styrelsen.

Du kan kontakta styrelsen genom att ringa någon styrelsemedlem, lämna ett brev i vår brevlåda på Cellovägen 77 B eller skicka e-post på adress PGEgY2xhc3MgPSAibF9tYWlsIGxfbmV3X3dpbmRvdyIgaHJlZj0ibWFpbHRvOmJyZmNlbGxpc3RlbkBnbWFpbC5jb20iIHRhcmdldD1fYmxhbms+YnJmY2VsbGlzdGVuQGdtYWlsLmNvbTwvYT4=. Vissa frågor kan vi svara på omedelbart, andra behöver vi diskutera i styrelsen innan vi kan ge besked.

OBS! vi tar inte emot fakturor via vår postadress utan vi har en separat fakturaadress:
Brf Cellisten
Fastnr 4363
Box 1005
831 29 Östersund

Det går också bra att skicka fakturor via e-post (pdf-format) till adressen: PGEgY2xhc3MgPSAibF9tYWlsIGxfbmV3X3dpbmRvdyIgaHJlZj0ibWFpbHRvOnNpbXBsZWtvQGlyb25tb3VudGFpbi5jb20iIHRhcmdldD1fYmxhbms+c2ltcGxla29AaXJvbm1vdW50YWluLmNvbTwvYT4=

Vårt organisationsnummer: 716401-2333

Felanmälan

Felanmälningar som inte är akuta gör du på e-postadressen PGEgY2xhc3MgPSAibF9tYWlsIGxfbmV3X3dpbmRvdyIgaHJlZj0ibWFpbHRvOmZlbGFubWFsYW4uYnJmY2VsbGlzdGVuQGdtYWlsLmNvbSIgdGFyZ2V0PV9ibGFuaz5mZWxhbm1hbGFuLmJyZmNlbGxpc3RlbkBnbWFpbC5jb208L2E+. Beskriv vad felet består i så återkopplar vi så snart som möjligt.

Cellistens externa fastighetsskötare är HSB Boservice i Uppland AB. Numret till deras felanmälan är 018-18 74 01, dygnet runt. Detta gäller endast akuta felanmälningar (exempelvis vattenläcka), då ringer du det nummer de hänvisar till på meddelandet. Du måste lyssna på hela meddelandet för att höra det!
Om du kallar ut någon på ett jourärende som sedan inte visar sig vara det, får du betala jourkostnaden själv.

Du kan också kontakta dem via e-post PGEgY2xhc3MgPSAibF9tYWlsIGxfbmV3X3dpbmRvdyIgaHJlZj0ibWFpbHRvOmZlbGFubWFsYW4uYnJmY2VsbGlzdGVuQGdtYWlsLmNvbSIgdGFyZ2V0PV9ibGFuaz5mZWxhbm1hbGFuLmJyZmNlbGxpc3RlbkBnbWFpbC5jb208L2E+.

OBS! Som enskild boende får du inte kontakta våra entreprenörer direkt. Felanmälan ska alltid gå genom styrelsen på adressen för felanmälan alternativt HSB Boservice i Uppland, tillsammans med dem görs en bedömning om ditt ärende är akut eller om det kan vänta till nästföljande vardag. Om du som boende direkt kontaktar en entreprenör riskerar du att själv få stå för kostnaden.

Vem står för kostnaden?
Du kan få betala för det du felanmält om det inte faller under fastighetsägarens ansvar att åtgärda. En lista på vad som är fastighetsägarens (föreningens) ansvar respektive ditt eget ansvar att åtgärda och därmed betala finns PGEgY2xhc3MgPSAibF9tYWlsIGxfbmV3X3dpbmRvdyIgaHJlZj0ibWFpbHRvOmZlbGFubWFsYW4uYnJmY2VsbGlzdGVuQGdtYWlsLmNvbSIgdGFyZ2V0PV9ibGFuaz5ow6RyPC9hPg==. Felanmälan innebär inte att föreningen automatiskt står för kostnaden. Observera att det är styrelsen som har tolkningsföreträde när det gäller vem som ska betala och därmed avgör detta.

Saker som är ditt eget ansvar är t ex: stopp i golvbrunn på grund av att den ej är rengjord, sönderslagna fönster, fel på spis och andra vitvaror samt läckande kranar med mera.

Kontakta i första hand någon i styrelsen om du misstänker att huvudsäkringen till din lägenhet har gått.

Störningsjour

Safe Security, tel 018-15 74 44

Sedan den 1 mars 2011 anlitar Cellisten Safe Security som störningsjour. Naturligtvis hoppas vi att alla medlemmar ska vara så hänsynsfulla mot varandra att denna tjänst inte behövs. Erfarenheten visar dock att grannsämjan ibland inte fungerar smärtfritt.

Om du upplever att dina grannar stör dig med höga ljud eller något annat uppmanar vi dig att i första hand själv ta kontakt med grannen och påtala att du blir störd.

Om detta inte hjälper kan du ringa till Störningsjouren på nummer 018-15 74 44. OBS att det är viktigt att du ringer när störningen precis pågår. Störningsjouren är just en jour och hanterar inte allmänna klagomål på dina grannar. Som klagande får du uppge namn och adress, detta är viktigt för att identifiera att det är Cellistens avtal som gäller. Du kan alltså inte vara anonym gentemot störningsjouren. Du måste naturligtvis berätta var den störande bor och på vilket sätt du blir störd. Två personer åker då ut från Safe Security och pratar med den som stör. En rapport skickas sedan till styrelsen. Den som stör får aldrig veta att just du har ringt, vare sig från Safe Security eller från styrelsen.


Utelåsning

Om du låst dig ute
Ring vår låsentreprenör Certego, jourtelefonnummer 020-24 00 00. Avgiften är ca 1 600 kr/timme utanför arbetstid. Observera Betalning kontant eller med bankkort, de skickar inte räkning.

Skadedjur

Om du upptäcker skadedjur i din lägenhet ska du kontakta Nomor, telefon 0771-122 300, www.nomor.se. Uppge försäkringsnummer 25-2476455 hos vårt försäkringsbolag Trygg-Hansa.

Styrelsen i Bostadsrättsföreningen Cellisten, Gottsunda, Uppsala:

Anneli Schad
Ordförande
Cellovägen 49
Tel: 076-039 16 08
Ansvar: GDPR, Gurkan

Jan Morén
Vice ordförande
Cellovägen 52G
Tel: 070-664 82 00
Ansvar: Certego nycklar, hantverkarkontakter

Gustav Grusell
Sekreterare
Cellovägen 12
Tel: 073-640 11 41
Ansvar: Garage, extra förråd

Satu Jalonen
Kassör
Cellovägen 21
Tel: 072-406 15 45
Ansvar: Certego nycklar, garagenycklar, hemsidan

Jon Ramsell
Ledamot
Cellovägen 30
Tel: 076-408 53 99
Ansvar: Certego passersystem, parkering, laddstolpar, garage

Ulrika Ljunggren
Ledamot
Cellovägen 3
Tel: 070-945 05 86
Ansvar: App, Cellobladet, hemsidan

Anna Sylvin
Ledamot
Cellovägen 82
Tel: 070-362 19 99
Ansvar: Mäklarkontakter, e-post

Martin Bohlin
Ledamot
Cellovägen 5P
Tel: 073-396 55 41
Ansvar: Parkering, laddstolpar, garage

Aseyed Ghalamkari
Ledamot
Cellovägen 5A
Tel: 070-739 93 60
Ansvar: Utemiljö